

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie".
Operacja mająca na celu dostosowanie pomieszczeń oraz placu zabaw do potrzeb dzieci uczęszczających do przedszkola współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania
Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Przewidywane wyniki operacji: otwarcie niepublicznego przedszkola w Nadmie.


CO NAS WYRÓŻNIA
JĘZYK ANGIELSKI NA CO DZIEŃ
Dzieci mają codziennie zajęcia z języka angielskiego. Ponadto nauczyciel anglojęzyczny spędza z każdą grupą 3 godzinny dziennie - towarzyszy im podczas posiłków, spacerów, zabaw w sali i placu zabaw. Daje to możliwość naturalnych interakcji nauczyciela z dziećmi w sposób pozbawiony presji i stresu. Przedszkolaki przyswajają codzienny język angielski, uczą się reagować na komunikaty w języku obcym i zaczynają traktować go jak naturalny element ich codzienności. Realizujemy Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności i wdrażamy inne efektywne metody nauczania drugiego języka, takie jak globalne czytanie po angielsku, zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe (CLIL) i wiele innych. Współpracujemy z brytyjskimi przedszkolami, dając naszym przedszkolakom możliwość interakcji z anglojęzycznymi dziećmi.
EKOLOGIA NA CO DZIEŃ
Realizujemy autorski program ekologiczny, który ma na celu uwrażliwienie dzieci na problemy ekologiczne dzisiejszego świata i nauczenie ich dbania o przyrodę. Uczymy naszych przedszkolaków ekologicznych. Dzieci podczas codziennych zajęć pogłębiają wiedzę w zakresie ekologii, uczestniczą w wycieczkach do miejsc związanych z proekologicznymi wartościami, przygotowują mini przedstawienia o tym jak dbać o naszą planetę, uprawiają ogródek. W salach są oddzielne kosze na plastik, papier i śmieci zmieszane. Rezygnujemy z plastikowych zabawek czy zastawy stołowej. Przedszkole bierze również udział w międzynarodowym programie EcoSchools.
NATURALNY PLAC ZABAW I TEREN ZIELONY
Przedszkole znajduje się na działce o powierzchni 3500 m² pełnej zieleni. Mamy nawet prywatny lasek, do którego zabieramy naszych przedszkolaków. Zgodnie z podejściem ekologicznym stworzyliśmy naturalny plac zabaw wykonany z drewna. Dziećmi mają mnóstwo przestrzeni na zabawę. Nie zabraknie miejsca na ogródek warzywny i dziecięce bazy.
KAMERALNE GRUPY
Jesteśmy kameralnym przedszkolem, Obecnie planujemy otwarcie 2 grup po 15 dzieci. Daje to nauczycielom możliwość lepszego poznania każdego przedszkolaka, indywidualnego podejścia, odkrycia jego potencjału, a w razie potrzeby wsparcia. Podążamy za dzieckiem dbając o jego poczucia bezpieczeństwa.
PRZESTRZEŃ WOLNA OD PLASTIKU
W naszym przedszkolu nie ma miejsca na plastikowe zabawki. Stawiamy na naturalne materiały. Na dzieci czekają drewniane tory kolejowe, układanki, puzzle, figurki zwierząt czy materiałowe lalki. Jedyne wyjątki stanowią klocki Lego, które wykorzystujemy na zajęciach z LEGO Education. W doborze pomocy dydaktycznych i zabawek czerpiemy dużo inspiracji z pedagogiki Montessori. Co więcej, dzieci nie jedzą na plastikowych talerzach i nie piją z plastikowych kubków - posiadamy szklaną i porcelanową zastawę.
WSPARCIE RODZICÓW W DWUJĘZYCZNOŚCI
Pragniemy zarazić rodziców ideą dwujęzyczności i zachęcić ich do wprowadzenia języka angielskiego w ich domach. Nie zostawiamy ich z tym samych - rodzice mogą na bieżąco konsultować się z wykwalifikowaną kadrą. Ponadto specjalnie z myślą o rodzicach stworzyliśmy newsletter, w którym opisujemy przedszkolną angielską codzienność, proponujemy konkretne aktywności do wykonania z dziećmi wraz z bazą językową w formie gotowych materiałów do wydruku.
ZWIERZĘTA
Nasze przedszkole jest przyjazne zwierzętom. W każdej sali przedszkolaki mają swojego zwierzęcego towarzysza, o którego troszczą się wspólnie z wychowawcami. Planujemy również budowę zagrody z kurami, z której dzieci będą mogły zbierać jajka. Pojawi się również mini zoo.
SAMODZIELNOŚĆ
Dzieci poszukują niezależności. Zachęcamy do samodzielności, dając naszym przedszkolakom dużo okazji do eksploracji bez nadmiernej kontroli. Dzieci same nakładają sobie jedzenie podczas posiłków (z wyjątkiem potraw gorących). Nie wyręczamy i nie pośpieszamy podczas wszystkich aktywności. Przedszkolaki ubierają się same, sprzątają i wiele więcej. W ten sposób wspieramy dzieci, wzmacniamy ich umiejętność podejmowania decyzji i pomagamy kształtować poczucie odpowiedzialności.